صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

پیچ و مهره و اتصال‌دهنده‌های صنعتی چه چیزی هستند؟

اتصال‌دهنده‌های صنعتی


اتصال‌دهنده‌های صنعتی به بست‌های باکیفیتی اشاره دارند که در کاربردهای مختلفی از آنها استفاده می‌شود، از صنایع خودروسازی گرفته تا پروژه‌های دریایی و ساختمانی. مردم معمولا از اصطلاحات پیچ و مهره و اتصال‌دهنده‌های صنعتی و اتصال‌دهنده‌های دائمی به طور متقابل استفاده می‌کنند. هر دو به این واقعیت اشاره دارند که این اتصال‌دهنده‌ها می‌توانند در برابر عوامل مختلف جوی و عناصر شیمیایی مقاومت کنند و سال‌ها بدون نیاز به تعویض مورد استفاده قرار بگیرند.

هنگام صحبت در مورد اتصال‌دهنده‌ها، مهم است که اصول اولیه کارکرد آنها را بدانید تا متوجه شوید که بهتر است از چه نوع اتصال‌دهنده‌های صنعتی برای پروژه‌های خود استفاده کنید. کلمات پیچ‌های صنعتی و بست‌های صنعتی نیز، به عنوان مثال، اغلب به صورت متقابل استفاده می‌شوند. با این حال، در این نوع از بست‌ها چند تفاوت وجود دارد. انواع پیچ و مهره مانند بست عمل می‌کنند، اما پیچ با مهره یا واشر رزوه‌دار در طرف مقابل سفت می‌شود قابل باز شدن است.

متداول‌ترین انواع پیچ و مهره و اتصال‌دهنده‌های صنعتی

  • پیچ‌های شش گوش، که در درجه اول در ماشین آلات و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • پیچ و مهره‌های پایه‌ای، پیچ‌های چوبی بزرگی با سرهای چهار گوش است که در ساخت و ساز چوبی و محوطه سازی استفاده می‌شوند.
  • پیچ‌های باربر، که دارای سرهای صاف و گرد با یک قطعه مربع‌ای برای ایجاد کشش عمیق در مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جلوی هرگونه چرخش در حین نصب را بگیرند.
  • پیچ‌های چشمی، که یک حلقه دایره‌ای در یک طرف خود دارند به طوری که یک طناب یا زنجیره به آن وصل می‌شود.
  • پیچ و مهره‌های U که به شکل U طراحی شده‌اند ‌و برای استفاده در لوله‌کشی یا اشیاء دیگر در سطوح گرد استفاده می‌شوند.
  • گل میخ‌های بدون پیچ که در هر دو انتها رزوه شده‌اند.

شرکت دیاکو با قیمت‌گذاری مناسب و خدمات گسترده، انواع اتصال‌دهنده‌های صنعتی و اتصال‌دهنده‌های دائمی را ارائه می‌دهد. شما به عنوان یک شرکت عمده فروش مواد ضد زنگ، فولاد ضد زنگ، برنز، برنج، آلومینیوم، نایلون و گرمکن‌های گالوانیزه، اتصال دهنده‌های شیمیایی و ابزارهای گرم کننده، می‌توانید مطمئن باشید که با بهترین قیمت اتصال دهنده‌های ثابت مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شرکت دیاکو تماس بگیرید.

SEMS  چیست؟

SEMS ترکیبی از پیچ با یک واشر دائمی یا مجموعه‌ای از واشرها است. همچنین به واشرهای درگیر، به واشر و پیچ و مهره یا پیچ‌های شانه‌ای نیز گفته می‌شود. کلمه SEMS از کتاب The Illinois Tool Works Inc سرچشمه گرفته است، ماشین‌هایی ساخته شده که با واشر و پیچ‌های قبل از مونتاژ تولید می‌شوند. علیرغم حق ثبت اختراعات و علائم تجاری اصلی، کلمه SEMS معمولا به عنوان یک اصطلاح عمومی شناخته می‌شود که در مجامع پیچ و واشر و انواع اتصال‌دهنده‌های صنعتی و دیگر انواع آنها استفاده می‌شود. واشرها قبل از چرخیدن رزوه روی پیچ نصب می‌شوند. از آنجایی که قطر خارجی رزوه‌ها از قطر داخلی واشرها بزرگ‌تر است، از قرار دادن واشر در کنار پیچ‌ها اجتناب می‌شود. به طور معمول می‌توان واشر را روی قسمت بدون رزوه پیچ قرار داد.

SEMS از نظر امکان مونتاژ سریع‌تر یا آسان‌تر، مزایای مختلفی را ارائه می‌دهد. پیچ‌های ترکیبی Nord-Lock که نسبتا در محدوده محصولات، محصولی جدید هستند، به راحتی یک پیچ را با یک جفت واشر پیش ساخته Nord-Lock برای افزایش ظرفیت درگیری آنها ترکیب می‌کنند.

پیچ‌های Nord-Lock قابلیت‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • به لطف قطعات از قبل مونتاژ شده و از قبل روانکاری شده، مونتاژ سریع‌تر محصول را تضمین می‌کند.
  • خرابی‌های مربوط به نصب نادرست یا عدم اتصال واشرها را کاهش می‌دهد.
  • مونتاژ محصول را در ابعاد بسیار کوچک تسهیل می‌کند.
  • خدمات و تعمیرات در محیط‌های ناهموار یا مناطق با قابلیت دسترسی دشوار را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.
  • به لطف داشتن تعداد قطعات کمتر، تجهیز و تدارکات را تسهیل می‌کند.
  • جداسازی آنها سریع‌تر و آسان‌تر است، زیرا جدا کردن واشرهای شل، به ویژه از سوراخ‌های درگیر شده، کار سختی است.

استاندارد موضوعی در مورد پیچ و مهره

استاندارد

استانداردهای موضوعی از قدیمی‌ترین استانداردهای موجود در جهان هستند و همه دسته بندی‌ها را شامل می‌شوند. امروزه استاندارد DIN، ISO و UTS به عنوان معیارهای غالب میان صنایع بی‌شماری پدید آمده‌اند که باعث ایجاد عرصه‌ای بالقوه برای جلوگیری از انتخاب اشتباه می‌شوند. این مقاله، گذشته و سیر تحول و آینده این استانداردهای مهم را که اغلب در هنگام خرید پیچ و مهره نادیده گرفته می‌شوند را بررسی می‌کند.

ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد که موردی مانند پیچ و مهره با چند کارکرد محدود، دامنه وسیعی از استانداردها را ایجاد کند. بطور کلی، یک پیچ دارای دو کارکرد اصلی است: حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل کند و قطعات را به صورت یکپارچه نگه دارد و از باز شدن یا کشیده شدن قطعات گیره‌دار مانند اتصال‌دهنده‌های رشته‌ای جلوگیری کند.

تاریخچه استاندارد در مورد پیچ و مهره

استانداردسازی پیچ و مهره از اوایل قرن 19 برای تسهیل سازگاری بین تولیدکنندگان و کاربران مختلف تحول یافته است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، مهندسان دریافتند که اطمینان از قابلیت تعویض قابل اطمینان پیچ و مهره اقدامی چند منظوره و چالش برانگیز است که به بیش از استانداردسازی قطر اصلی و زمینه کاری برای کاربری‌های خاص نیاز دارد. در این دوره بود که تجزیه و تحلیل‌های پیچیده‌تر مشخص کرد که متغیرهایی مهم مانند قطر و سطح چقدر می‌توانند مهم باشند.

موضوعات متریک اکثرا در سال 1898 توسط کنگره بین المللی برای استانداردسازی پیچ تنظیم شدند، اما استانداردهای موضوعی متریک جداگانه در فرانسه، آلمان و ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند و سوئیس‌ها مجموعه‌ای از قوانین را برای ساعت‌های مچی در نظر گرفتند. روند استانداردسازی هنوز ادامه دارد و استانداردهای موضوعی متریک و تجربی هنوز هم به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. قوانین استاندارد معمولا توسط کدهای کلمات کوتاه شناسایی می‌شوند، که شامل پیشوند تعاریف استاندارد موضوعی جداگانه نیز می‌شوند.

استانداردهای اضافی، محصول هندسه‌های مورد نظر برای پیچ‌ها و مهره‌ها بر اساس استانداردهای موضوعی شناسایی می‌شوند تا نیازهای ویژه برنامه‌ها را به طور خاص برآورده سازند و سازگاری با ابزارها و آچارهای سفت کننده را تسهیل کنند. به گفته هندریک هوببرتز، از AFS (Advanced Fastening Solutions GmbH)، یک شرکت اسپین آف از دانشگاه سیگن آلمان، استانداردهای مختلفی با گذشت زمان تکامل یافته‌اند. این امر به دلیل نیاز به رعایت مواردی از قبیل جابجایی آسان، ظرفیت بارگیری و سرعت محکم یا زمان سفت شدن است که باعث بالاتر رفتن سرعت انجام کار می‌شود.

وی می‌گوید: در مورد اتصالات برقی و اتصال دهنده‌های پیچشی، انواع زیادی از استانداردهای موضوعی وجود دارند، اگر چه فقط تعداد محدودی از استاندارد‌ها به طور معمول برای محکم کردن پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین موضوعات استاندارد ISO و UTS است که عمدتا در مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. هوببرتز می‌گوید: همچنین استانداردهایی برای پیچ‌های مخصوص بهره‌برداری و پیچ‌های پیچشی وجود دارد که به طور فزاینده در مهندسی مکانیک با فلزات و پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین استاندارد‌هایی برای پیچ و مهره‌های مورد استفاده در پروفیل‌های ویژه وجود دارند. برای اتصالات مورد استفاده در صنایع برقی، استاندارد‌های اسپیندل نورد و رشته ذوزنقه‌ای وجود دارند. هوببرتز می‌گوید: نکته منفی در بسیاری از استانداردها این است که آنها باعث پیچیدگی زیادی می‌شوند. اما روند صعودی این است که استانداردها جایگزینی آسان و هزینه کم برای تولید را تسهیل می‌کنند، که در واقع منشا استانداردسازی است.

اکثر قوانین مثلثی بر اساس یک مثلث متساوی الساقین ساخته شده‌اند و به شکل حرف V شناخته می‌شوند. برای اتصالات V شکل 60 درجه، مثلث‌های ایزوله‌ای به طور خاص تحت عنوان متساوی الاضلاع شناخته می‌شوند. این مثلث استاندارد در موضوعات مختلف مقیاس پذیر است. متداول‌ترین فرم برای اتصال، فرم 60 درجه‌ای است که در موضوعات ISO متریک و UN وجود دارد. سایر استانداردهای موضوعی گاهی اوقات برای کاربردهای خاص مانند فناوری پزشکی، در مهندسی هواپیمایی یا فضانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به دلیل حفظ مقاومت در تولید، اتصال‌دهنده‌های پیچی به صورت کاملا تیز ساخته نمی‌شوند. به این ترتیب قطر ریشه برای جلوگیری از خرابی ناشی از خستگی باید از شعاع کاملا مشخص ریشه برای ظرفیت بارگذاری بالا تحت بارهای ارتعاشی استفاده کند.

ابزار هیدرولیک برای کار با پیچ و مهره و تاثیر روغن‌کاری

پیچ و مهره


خرید پیچ و مهره انواع مختلفی دارد و برخی از آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که برای سفت کردن آنها به ابزارهایی با قدرت بالا نیاز است.

مزایای اصلی ابزار‌های کششی هیدرولیک برای سفت کردن پیچ و مهره چیست؟

یک ابزار کشش پیچ و مهره هیدرولیک روشی سریع، آسان و ایمن را برای سفت کردن پیچ‌های قطر بزرگ در پیش بارگذاری‌های زیاد و دقیق فراهم می‌کند. این ابزار در جایی که اصطکاک دشمن مشترک است، از گشتاور استفاده نمی‌کند و نیازی به چرخش اجباری مهره یا پیچ مانند آچارهای ضربه‌ای، شلاقی یا آچارهای گشتاور هیدرولیکی نیست.

ابزار هیدرولیک مورد استفاده برای پیچ و مهره، یک جک حلقوی است که برای محکم‌تر کردن، انواع پیچ و مهره‌های با سایز بزرگ کاربرد دارد. جک در مقابل مفصل پیچیده فشار می‌آورد و انتهای پیچ را می‌چرخاند. از آنجا که نیروی تولید شده توسط جک مستقیما در انتهای پیچ اعمال می‌شود، یک تنش برابر با بار تولید شده توسط جک در شاخه پیچ ایجاد می‌شود. با جک اعمال فشار، می‌توانید مهره را با گشتاور صفر بپیچانید تا این که محکم شود. بار اعمال شده توسط جک با درصد بالایی بسته به طول پیچ و قطر آن در شاخه پیچ نگه داشته می‌شود.

شرکت دیاکو تولید پیچ و مهره را در انواع مختلف انجام می‌دهد و محصولاتی باکیفیت بالا ارائه می‌دهد که در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند.

ابزار هیدرولیک کار با پیچ و مهره چه مزیتی را فراهم می‌کند

این ابزار مزایایی را فراهم می‌کند که در زیر به آنها اشاره شده است.

دقت

دقت تحمل بار پیچ بسیار بالا، اغلب 5٪ یا بهتر. اصطکاک هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و یا نیازی به روغن‌کاری نیست. کاربردی آسان برای محاسبه انتقال بار و جلوگیری از اضافه بار به پیچ.

سرعت

ابزارها به طرز قابل ملاحظه‌ای سرعت انجام کار را بالا خواهند برد و می‌توان کارها را زودتر به پایان رساند.

کشش مناسب

با این ابزار می‌توان مقدار نیروی مناسب را برای سفت کردن پیچ به کار برد.

یکنواختی

تمام پیچ‌هایی که به نیروی خاصی برای سفت شدن نیاز دارند را می‌توان به صورت یکنواخت سفت کرد.

ایمنی

هیچگونه عیب و نقصی درمورد مشکلات واکنش وجود نخواهد داشت. ایمنی که در سیستم‌های مربوط به پیچ‌ها در نظر گرفته شده، از استانداردهای سطح بالا پیروی می‌کنند.

تطبیق پذیری

با استفاده از کیت‌های آداپتور، یک کیت کششی اغلب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا انواع زیادی از اندازه‌های پیچ را پوشش دهد.

راندمان هزینه

ترکیب عوامل بالا، ابزار هیدرولیک ارزش عملیاتی خوبی را برای مشتری فراهم می‌کند.

اثرات روغن‌کاری هنگام استفاده مجدد از پیچ و مهره

در برخی از شرایط نیاز خواهد بود تا از پیچ و مهره، استفاده مجدد شود که در زیر به تاثیر روغن‌کاری در این اتصالات خواهیم پرداخت.

در بسیاری از برنامه‌ها استفاده از پیچ و مهره‌ها تا زمانی که در شرایط خوبی باشند، معمول است. با این وجود اتفاقی که در مورد بارگیری مجدد در هنگام استفاده مجدد رخ می‌دهد، همیشه مدنظر قرار نمی‌گیرد. در حین سفت شدن، بین رزوه‌های نر و ماده و همچنین بین پیچ و مهره و بستر، اصطکاک وجود دارد و باعث ایجاد سایش می‌شود. می‌توان با روغن‌کاری اصطکاک پراکنده‌تر ایجاد کرد.

پراکندگی اصطکاک ذاتی در هر کدام از اتصالات پیچیده در زمان نصب وجود دارد و در هنگام نصب بدون هیچگونه روانکاری می‌تواند بسیار زیاد باشد. در هنگام استفاده مجدد از اتصال‌دهنده‌ها و محکم شدن در یک گشتاور خاص، نیروی بیشتر از گشتاور اعمال شده برای غلبه بر اصطکاک لازم است و برای بدست آوردن مقدار بار لازم، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای هر بار استفاده مجدد، پیچ و مهره از حالت عادی خارج می‌شود. این مسئله زمانی ایجاد می‌شود که طراح دامنه پیش بارگذاری را برای برنامه مشخص کند تا بتواند فشار کافی برای غلبه بر نیروهای خارجی در اتصالات را حفظ کند. سرانجام، پیش بارگذاری ممکن است برای تحمل بار کاری اعمال شده بر روی مفصل، که هنوز کارایی دارد، کافی باشد.

با روغن‌کاری پیچ و مهره، قبل از هر بار استفاده، نه تنها می‌توان اصطکاک را برای بهبود نسبت گشتاور به بار کاهش داد، بلکه می‌توان پراکندگی اصطکاک را نیز برای بهبود دقت نیروی اعمال شده، کاهش داد. در حالی که پراکندگی نیروی گشتاور معین کاملا تصادفی است، شما می‌توانید با این تغییر ساده بر تغییرپذیری پراکندگی اصطکاک تاثیر بگذارید. موارد توصیه شده در مورد روغن‌کاری دارای اولویت است و باید رعایت شود. ممکن است لازم باشد که گشتاور را کم کنید تا از آسیب رسیدن به پیچ و مهره یا قسمت‌های دیگر جلوگیری شود.

اتصال‌دهنده‌ها در مناطق مرطوب

اتصال‌دهنده‌ها

اتصال‌دهنده‌های ضد زنگ، انواع مختلفی دارند که به طور خاص برای نیازهای منحصر به فرد در مناطقی با رطوبت بالا طراحی شده‌اند. می‌توان طیف وسیعی از اتصال‌دهنده‌ها و بست‌های ضد زنگ استاندارد و انواع سفارشی را برای کاربرد در هر جایی که رطوبت در محیط بالا است، پیدا کنید. خرید پیچ و مهره و بست‌های مختلف، زمانی که از مواد ضدزنگ ساخته شده باشند در مناطق مرطوب، طول عمر بیشتری خواهند داشت.  

عملکرد اتصال‌دهنده‌ها در مناطق مرطوب

مناطق مختلف در یک دستگاه، سطوح و انواع مختلفی از قرار گرفتن در معرض محیط و همچنین انواع مختلف حرکت، ضربه و استرس را تجربه می‌کنند به این معنی که اتصال‌دهنده‌هایی که برای مناطق مختلف طراحی شده‌اند، بسیار تخصصی هستند. در حالی که شرایط تحمل بار برای اتصال‌دهنده‌های مختلف ممکن است تقریبا مشابه با دیگر دستگاه‌ها باشد، اما منطقه مورد استفاده این اتصال‌دهنده‌ها اگر دارای رطوبت بالا باشد، نحوه عمل آن بار بسیار متفاوت خواهد بود و در طراحی به همان اندازه عملکرد، تأثیر می‌گذارد.

انواع خاصی از اتصال‌دهنده‌های مخصوص در صنعت با تحمل بالای رطوبت را می‌توان در مناطق ساحلی مورد استفاده قرار داد. این موارد شامل انواع مختلف اتصال‌دهنده‌های معمول است و می‌توانند استرس بار سنگین و کشش‌های مختلف در حین کارکرد دستگاه را تحمل کنند و تا حد ممکن، ضد خوردگی باشند و به راحتی به اندازه عملکردشان از نظر ظاهری تغییری نکنند.

همچنین طیف وسیعی از اتصال‌دهنده‌های مخصوص به طور خاص برای لوازم جانبی دستگاه‌های مختلف مانند بست‌های مخصوص، از جمله اتصال‌دهنده‌های مقاوم در برابر ضربه محکم و ناگهانی، پیچ‌ها با رزوه‌های مختلف، مهره و واشرهای ساخته شده از مواد ضد زنگ استاندارد و سفارشی ساخته شده برای طیف وسیعی از دستگاه‌های ساخته شده با طیف وسیعی از انواع مختلف عملکرد وجود دارد. قطعات مختلف با استفاده از این پیچ و مهره‌های ضدزنگ، کارایی خود را به طور مطلوب حفظ می‌کنند و طول عمری طبیعی خواهند داشت.

با داشتن طول و نوع رزوه متفاوت، این پیچ و مهره‌ها و اتصال‌دهنده‌ها به طور مناسب قابل جایگزینی با انواع مستهلک شده را دارند. برای هر نوع از استفاده، پیچ و مهره مخصوص وجود دارد و به جز عملکرد معمول، خاصیت ضد خورده شدن آنها به طول عمر دستگاه کمک بزرگی خواهد کرد.

قانون هوک مربوط به محکم کردن دقیق اتصالات پیچیده

هنگام بررسی رفتار پیچ و مهره و اتصال‌دهنده‌ها، نیروی محوری در برابر پسوند ترسیم می‌شود. هنگام سفت شدن، این دو خاصیت به طور هم زمان افزایش می‌یابند. قانون هوک اظهار می‌دارد که هر پیچ به اندازه عملکرد خود مقاومت می‌کند، به این معنی که پسوند مستقیما متناسب با نیروی محوری است. این رابطه برای ایمن سازی اتصالات پیچ‌دار ضروری خواهد بود.

در این محدوده، پیچ پس از جداسازی به طول اصلی خود باز می‌گردد. این رفتار قابل پیش بینی برای یکپارچگی پیچ ضروری است. اما اگر از محدوده کاری ایمن (حد الاستیک) فراتر رود، تغییر شکل دائمی رخ می‌دهد و درنهایت منجر به خرابی پیچ می‌شود. این قانون توسط فیزیکدان قرن هفدهم رابرت هوک کشف شد. این اطمینان از عملکرد، باعث قابلیت اعتماد به بسیاری از مؤلفه‌ها و مواد مختلف است و فقط مربوط به پیچ و مهره‌ها نیست. در حقیقت کاربرد آن در کلیه مواد الاستیک، آن را به بخشی اساسی در طراحی کاربردهای متعدد مهندسی تبدیل کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتصال‌دهنده‌های مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدن که ما تهیه می‌کنیم و بهترین نوع اتصال‌دهنده‌ها برای استفاده برای نیازهای شما برای استفاده در دستگاه‌های مختلف، با ما در تماس باشید. به عنوان یک تولید کننده اتصال‌دهنده‌های فلزی مختلف و تامین کننده اتصال‌دهنده‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع، ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که بهترین نوع را به شما ارائه دهیم تا در دستگاه‌های مختلف در شرایط خاص، بهترین کارایی را داشته باشند.