صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

تاریخچه مختصری درباره پیچ و آچار آلن و Torx

آچار آلن شش ضلعی اولین بار در سال 1909 توسط ویلیام جی آلن ثبت شد، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که ایده ساخت ابزاری که بتواند پیچ‌هایی با سر شش گوش را شل و سفت کند، احتمالا در اوایل دهه 1860 به وجود آمد. با این حال، به دلیل دشواری و هزینه ابزارهای تولید این نوع از آچار و پیچ به خاطر تفاوت در شکل ظاهری در دهه 1800، بسیاری از آنها ثبت اختراع نشده‌اند، یا ثبت اختراع شده‌اند، اما تولید نشده‌اند.

ویلیام جی آلن روشی را برای ایجاد یک شکل شش ضلعی مادگی به روش سرد در سر پیچ‌ها برای شرکت تولیدی آلن از هارتفورد، کانکتیکات (Hartford, Connecticut) ثبت کرد. این شرکت این محصول را به عنوان پیچ ایمنی آلن تبلیغ می‌کرد. این امر باعث شده است تا امروزه افراد زیادی به عنوان آچارهای آلن از آنها استفاده کنند، که توسط گروه ابزار Apex که اکنون صاحب شرکت تولیدی آلن است، تولید می‌شود. به خاطر گسترش استفاده از پیچ آلن و آچار آن در تمامی نقاط دنیا، توانایی این شرکت را برای نگه‌داشتن این محصول به عنوان یک علامت تجاری تهدید می‌کند، اگر چه آچار آلن تا سال 1943 به عنوان علامت تجاری ثبت نشده بود.

پیچ و آچار آلن

Howard T. Hallowell Sr، بنیانگذار شرکت فولاد استاندارد پرس (Pressed)، در زندگی نامه خود در مورد چگونگی ساخت شرکت برای تولید آچار هگز و ابزار تولید آن به طور جداگانه از آلن، در سال 1911 نوشت. در آن زمان این امکان وجود داشت که ساخت این نوع پیچ و آچار توسط چندین شرکت تحت نام‌های مختلف انجام شود. برای خرید پیچ و مهره همواره می‌توانید با شرکت دیاکو گستر در تماس باشید.

چرا آچار آلن شش گوش توسعه داده شد؟

در آغاز قرن بیستم، رایج‌ترین نوع اتصال‌دهنده مورد استفاده در صنعت پیچ و مهره با سر مربع بود. کار کردن با این نوع از پیچ آسان نیست و برای شل و یا سفت کردن آنها باید فضای کافی برای حرکت آچار وجود داشته باشد. این فرصتی برای کسی ایجاد کرده بود که بتواند ابزار متفاوتی برای شل و سفت کردن پیچ‌هایی بدون گوشه‌هایی روی سر خود بسازد و کار کردن با آن در شرایط مختلف آسان باشد.

محبوبیت آچار آلن شش گوش

در حالی که از آچار آلن به طور فزاینده‌ای در صنعت تولید استفاده می‌شد، تا جنگ جهانی دوم و در نتیجه افزایش عظیم تولید صنعتی، معمولا مورد استفاده قرار نگرفت. از آن زمان، پیچ‌های آلن با سرهای شش گوش در بسیاری از محصولات مانند اتومبیل، دوچرخه، مبلمان و غیره متداول شده‌اند. آچارهای آلن اغلب این روزها در وسایلی که در آنها از پیچ‌های آلن استفاده شده توسط تولیدکنندگان قرار داده می‌شوند، زیرا تولید آنها ارزان است.

تحولات بیشتر آچار آلن شش ضلعی

از آنجا که آنها برای اولین بار در سال 1910 معرفی شدند، تحولات ظریف در طراحی اصلی آچار آلن توسط چندین شرکت انجام شده است. اینها شامل تغییر شکل در انتها، لبه‌های روکش‌دار، مغناطیسی کردن آچار، تولید ست‌های تاشو با سایزهای متفاوت آچار، قرار دادن حلقه در انتهای آنها و ساخت آچار با انواع مختلف مواد است.

چرا طرح Torx توسعه داده شد؟

اتصالات و آچارهای Torx توسط یک شرکت تولید کننده ابزار آمریکایی به نام Camcar Textron در سال 1967 ساخته شده است. طراحی Torx بسیاری از مشکلات مرتبط با سایر طرح‌های آچار آلن و پیچ‌های آلن را برطرف کرده است. پیچ‌هایی با سرهای مادگی به صورت شش گوش زاویه‌دار به منظور جلوگیری از رد کردن آچار در اتصال‌دهنده‌ها طراحی شده‌اند و کارکردی آسان‌تر از آچارهای آلن دارند.

منبع: http://diacobolt.ir/allen-screws-and-wrenches/