صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

در چه مواردی باید از پیچ‌های فولادی ضد زنگ استفاده کرد؟


آیا شما با پیچ‌های فولادی و هدف استفاده از آنها آشنا هستید؟ به عنوان یک ابزار کاربردی، این پیچ‌ها برای اتصال و مونتاژ قطعات ماشین استفاده می‌شوند. شما هم اکنون می‌توانید بدون هیچ زحمتی از پیچ و مهره‌ها برای مونتاژ اجزای یک ماشین استفاده کنید. آنها همچنین تحت عنوان پیچ و مهره‌های اجاقی شناخته می‌شوند که کمی پیچیده‌تر از پیچ‌های معمولی هستند. این پیچ‌ها معمولا باریک‌تر و کوچکتر از پیچ‌های معمولی هستند. خوب، این تمام داستان نیست! این پیچ‌ها دارای رشته‌هایی در بخش‌های فوقانی خود هستند. دو طبقه بندی وجود دارد که در هر یک از طرح‌ها متفاوت است، که باید از آن مطلع شوید، نسخه درشت و ضخیم و نسخه مسطح.

در یک پیچ و مهره درشت و ضخیم، فقط 24 رشته در هر اینچ قابل مشاهده است. تعداد رشته‌ها حتی تا 32 مورد نیز قابل افزایش خواهد بود. ممکن است بدانید که پیچ‌های ماشین فقط می‌توانند بر روی قطعاتی نصب شوند که از قبل حفاری شده و سطح آنها از قبل آماده سازی شده باشد. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره با کیفیت بالا را از شرکت دیاکو تهیه کنید.

آیا شما به فکر استفاده از پیچ‌های فولادی ضد زنگ هستید؟ خوب، بر خلاف فولاد معمولی که مستعد زنگ زدگی و خوردگی است، فولادهای دارای کروم دارای طول عمر بیشتری هستند و مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارند. هنگامی که آنها در معرض رطوبت قرار می‌گیرند، محتوای کروم موجود درون فولاد ضد زنگ اکسید می‌شود و یک لایه محافظ نامرئی روی فلز ایجاد می‌کند. آنها همچنین در برابر حرارت بالا نیز مقاوم هستند. به طور خلاصه، می‌توانید برداشت کنید که پیچ‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ هم کاربر پسند بوده و هم می‌توانند برای مدت زمانی بسیار طولانی کارایی داشته باشند. از این پیچ‌ها می‌توان در جاهایی که با رطوبت در تماس است بدون نگرانی از زنگ‌زدگی آنها استفاده کرد و این پیچ‌ها به مدت طولانی دوام خواهند آورد.


در چه مواردی باید از پیچ‌های فولادی ضد زنگ ماشینی استفاده کنید؟

اگر شما مشکلی در خصوص فضای محدود برای کار و جمع آوری یک ماشین برای بهره برداری داشته باشید، پیچ و مهره‌های ماشینی گزینه‌ای کاملا مناسب خواهند بود. از این پیچ‌ها برای نصب و نگهداری اجزای یک ماشین در محل استفاده کنید. با این حال، مونتاژ صحیح یک پیچ ماشینی نقش مهمی را ایفا می‌کند. برای مونتاژ مواردی که بیش از حد طولانی هستند به خصوص در هنگام مونتاژ قطعات، دشواری‌های زیادی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این مشکل، پیچ‌های طولانی به ندرت بخشی از عملیات استحکام و محکم کاری و ایمن سازی اجزای سازنده را در محل کار بر عهده دارند.

شرکت دیاکو یک تولیدکننده و فروشگاه منسجم برای ارائه محصولات با کیفیت است. این شرکت از سال 1375 مشغول خدمت رسانی به مشتریان بوده و محصولات با کیفیت بالا با قیمت‌هایی مقرون به صرفه را ارائه داده است. ما طیف وسیعی از پیچ و مهره‌های مختلف را تولید می‌کنیم که در صنایع مختلف به شدت مورد نیاز هستند. با مراجعه به شرکت ما می‌توانید از محصولات با کیفیت و مقاوم ما که دارای بالاترین استانداردها هستند دیدن کنید. محصولات ما شامل، پیچ شش گوش HV، پیچ ساختمانی، پیچ جوشی، مهره سر بسته، پیچ و مهره گالوانیزه گرم، واشر فنری، پیچ استوانه، مهره خاردار، پیچ استاد بولت، پیچ و مهره استیل، پیچ و مهره کبریتی، مهره باریک شش پر، مهره چشمی، پیچ تی، واشر خاردار، پیچ شیروانی، پیچ چشمی، پیچ آلن، مهره شش گوش، مهره چهارگوش، واشر تخت، پیچ خودکار، پیچ آهنی، پیچ سرگرد، پیچ اتاقی، مهره واشردار (فلنجی)، مهره قفل دار (کاسه نمدی)، واشر سختکاری شده است که شما می‌توانید برای مصارف مختلف از آنها استفاده کنید.

راهنمای نمرات پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ

راهنمای نمرات پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ انقلابی در دنیای مدرن ما هستند. این محصولات تاثیر شگفت انگیزی بر صنعت ساخت و ساز، مهندسی و بسیاری از صنایع پر رونق دارند. مهندسان دریافتند که افزودن کمی کروم و چند ماده دیگر، آلیاژهای فولادی را به شدت در برابر خوردگی مقاوم کرده است. این اختراع به نوبه خود باعث بهبود قابل ملاحظه‌ای در زمینه یکپارچگی ساختاری پروژه‌ها و برنامه‌های کاربردی متناسب با خوردگی شده است.

به عنوان کارشناسان صنعتی ما می‌خواهیم بینشی در خصوص پیچ و مهره‌های ضد زنگ با توجه به مشخصات درجه بندی آنها به شما ارائه دهیم. این مشخصات می‌تواند به شما در انتخاب مناسب هر کدام از انواع پیچ استاد بولت، پیچ آلن، پیچ و مهره استیل، پیچ و مهره کبریتی کمک کند.


پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ آستنتیک / فولاد ضد زنگ 302 تا 316

خانواده پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ آستنتیک به علت میزان بالای کروم خود شناخته می‌شوند. این به این معنی است که برای رسیدن به مقاومت نسبی بالا در برابر خوردگی، به افزودن مقدار کمی از مواد نیاز خواهید داشت. نیکل موجود در فولادهای آستنتیکی همچنین دوام بالایی نسبت به فشار فیزیکی قبل از شکستگی ارائه می‌دهند. با این حال، با وجود افزایش مقاومت، می‌توانید آنها را با یک فولاد درجه 2 یا 3 مقایسه کنید اما هرگز به مقاومت فولادهای سخت درجه 5 نخواهند رسید.


فولاد ضد زنگ مارتنزیتیک – فولاد ضد زنگ 410 و 416

خانواده پیچ‌های فولادی مارتنزیتی، نقاط قوت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارند. بنابراین، پروژه‌هایی که به حداقل میزان خوردگی نیاز دارند، به طور ایده آل می‌توانند از مزایای گروه فولاد ضد زنگ مارتنزیتی بهره مند شوند.

اگر شما نیاز به درک بیشتر پیچ‌های فولادی ضد زنگ، میله‌های ریسمانی فولادی ضد زنگ و یا اتصالات دریایی دارید، به راحتی همین امروز با شرکت دیاکو تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید و آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهید.


آیا دما می‌تواند مقاومت اتصالات را تحت تاثیر قرار دهد؟

هر نوع مصالح ساختمانی باید قادر به مقاومت در برابر تعدادی از عناصر، از جمله مواد شیمیایی، شرایط آب و هوایی و البته، درجه حرارت باشد. همه مواد یکسان نیستند و بسته به نوع موادی که اتصال دهنده‌ها را تشکیل می‌دهند، درجه حرارت می‌تواند تاثیر بزرگ یا کوچکی بر مقاومت اتصال دهنده‌ها داشته باشد.

به عنوان مثال، در مناطق خنک‌تر، به عنوان مثال، دمای زیر صفر می‌تواند بر مقاومت و همچنین قابلیت انعطاف پذیری یک اتصال دهنده تاثیر بگذارد، که ممکن است منجر به شکنندگی اتصال دهنده شود. به عنوان مثال، فولادهای درجه 2 که دارای میزان کربن کمتری هستند، نباید در معرض سرمای شدید قرار بگیرند. موادی که اغلب در پروژه‌های ساختمانی در دماهای زیر صفر استفاده می‌شوند، تفلون‌ها هستند زیرا قادر به مقاومت در برابر دمای بسیار پایین هستند.

در محیط‌های بسیار گرم، استفاده از اتصال دهنده‌هایی که فاقد آهن و مواد پلاستیکی هستند توصیه نمی‌شوند. در این موارد بهتر است از اتصال دهنده‌های فولادی با میزان کربن متوسط استفاده شود. مزیت اضافی برای استفاده از اتصالات فولادی ضد زنگ در پروژه‌های شما این است که آنها در برابر خوردگی مقاوم هستند.

استحکام اتصالات با درجه بالاتر در دماهای مختلف اغلب در مقالات پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرند. محققان این کار را انجام می‌دهند تا مشخص شود آیا شکست زودرس در آنها صورت می‌گیرد یا خیر. این اطلاعات برای به روز رسانی دستورالعمل‌های ساختمانی و اقدامات عملی برای فعال کردن ظرفیت کامل پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شود.

شرکت دیاکو انواع محصولات فولادی ضد زنگ را ارائه می‌دهد که شامل واشر، پیچ و مهره، پیچ چشمی، میل ماردون جک درب اتوماتیک، پیچ و مهره گالوانیزه گرم، پیچ‌های U شکل، مهارها، پیچ خودکار، پیچ استوانه، مهره قفل دار (کاسه نمدی) و پیچ اتاقی و مهره واشردار (فلنجی) مورد نیاز در صنایع مختلف و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. 

درباره انواع پیچ شش گوش

ما در اینجا در شرکت تولیدی پیچ و مهره و اتصالات دیاکو، انواع پیچ شش گوش را با کیفیت عالی و تخصصی، برای فروش ارائه می‌دهیم. هدف ما در این شرکت این است که طیفی از محصولات دارای قابلیت اطمینان و بادوام را که به دنبال آن هستید، به شما ارائه دهیم، بدون این که دارای قیمت‌های بسیار بالایی باشند که شما با توجه به کیفیت این محصولات انتظار دارید.

انواع پیچ و مهره‌ها و اتصالاتی که در این شرکت تولید می‌گردد شامل موارد زیر است:

پیچ و مهره کبریتی، پیچ استاد بولت ، پیچ آلن، پیچ و مهره استیل، واشر، پیچ سرگرد، پیچ چشمی، میل ماردون جک درب اتوماتیک، پیچ شش گوش HV، پیچ اتاقی، پیچ و مهره استیل، پیچ ساختمانی، مهره واشردار (فلنجی)، مهره شش گوش، پیچ سر مربعی، پیچ جوشی، مهره قفل دار (کاسه نمدی)، مهره چهارگوش، مهره باریک شش پر، مهره سر بسته، واشر سختکاری شده، واشر تخت، مهره چشمی، پیچ و مهره گالوانیزه گرم، پیچ استوانه، پیچ خودکار، واشر خاردار، واشر فنری، پیچ تی، پیچ آهنی، پیچ شیروانی و مهره خاردار

اگر شما تصمیم به خرید پیچ و مهره و اتصالات از ما را دارید، احتمالاً سوالاتی در این زمینه خواهید داشت. هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد. با ما تماس بگیرید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

انواع پیچ شش گوش و اتصالات در شرکت دیاکو

در شرکت دیاکو همه انواع اتصالاتی که شما می‌توانید تصور کنید، در یک مجموعه منسجم وجود دارند. پیچ و مهره و اتصالات مورد نیاز شما در همه انواع و ابعاد مورد نیاز شما در این شرکت وجود دارد و شما می‌توانید از آنها برای موارد مختلف استفاده کنید.

انواع پیچ شش گوش و محصولات زیر در شرکت دیاکو تولید می‌شوند:

1- پیچ و مهره

2- مهره و پیچ‌های با مقاومت بالا

3- انواع واشر

4- پرچ و پین

کلیه محصولاتی که در شرکت دیاکو تولید می‌شوند، از جنس فولاد ضد زنگ دارای درجه بندی مخصوص فعالیت‌هایی با تحمل فشار زیاد هستند و دارای دوام و عمر طولانی بوده و بدون هیچ تغییری به مدت طولانی دوام خواهند آورد.

پیچ و مهره و اتصالات از جنس فولاد ضد زنگ، مقاوم در برابر خوردگی

در اتصالات تولید شده توسط شرکت دیاکو، این موضوع تضمین می‌شود که اتصالات تهیه شده از فولاد ضد زنگ، در برابر خوردگی مقاومت می‌کنند و دوام بالایی دارند. اما این موضوع دقیقاً به چه معنا است؟ به عبارت ساده، این موضوع بدین معنی است که آلیاژ فولاد ضد زنگ که در تولید اتصالات مختلف در شرکت دیاکو مورد استفاده قرار می‌گیرد، به روش خاصی بکار می‌رود که اتصالات و پیچ و مهره‌های ساخته شده با این آلیاژ، بتوانند به خوبی در محیط‌های سخت مانند جاهای با رطوبت و دمای بالا قرار بگیرند، و ضد زنگ بوده و مقاومت کافی داشته و از جهت دیگر عوامل خورنده بر روی آنها تاثیری نداشته باشند.

به منظور جلوگیری از ایجاد خوردگی، از چه نوع پیچ و مهره‌ای باید استفاده نمود؟

مطمئناً، پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ، بهترین مقاومت ممکن را در برابر خوردگی طولانی مدت فراهم می‌کنند. در مورد آب‌های دارای نمک که تاثیر زیادی بر روی فلزات دارند، اتصالات فولادی ضد زنگ با درجات زیر برای استفاده در آب‌های شور کافی هستند.

1- اتصالات فولادی ضد زنگ دارای درجه 4401 ·

2- اتصالات فولادی ضد زنگ دارای درجه 4404.

3- اتصالات فولادی ضد زنگ دارای درجه 4542.

با این وجود، برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی در هر جسمی که در آب غوطه‌ور می‌گردد، آلیاژ فولاد ضد زنگ دارای حداقل 6 % مولیبدن کافی است.

آیا اتصالات فولادی ضد زنگ هنگام اتصال با آلومینیوم دچار خوردگی می‌شوند؟

بله، با توجه به این که اتصالات فولادی ضد زنگ در هنگام تماس با آلومینیوم دچار خوردگی می‌شوند، معمولاً بهتر است از انجام این کار خودداری گردد.

هنگامی که فولاد ضد زنگ در حضور یک الکترولیت (مانند آب شور) با فلز آلومینیوم تماس پیدا می‌کند، یک فرایند خوردگی گالوانیک آغاز می‌شود. بهترین روش برای جلوگیری از بروز این حالت این است که از اتصال فولاد ضد زنگ با آلومینیوم خودداری نمایید تا واقعاً عمر طولانی داشته باشند.  

تعیین درجه سختی و پوشش پیچ‌ ها


بر روی سر پیچ‌ها به طور معمول یک عدد نوشته می‌شود که نشان دهنده درجه آنها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رایج‌ترین درجه انواع پیچ به نمودار شناسایی و خواص مواد ما مراجعه کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر درجه، بر روی بسیاری از پیچ‌ها همچنین نام برند تولید کننده نیز درج می‌شود. در زمان خرید پیچ و مهره باید محیط کارکرد و میزان سختی مورد نیاز را در نظر بگیرید.


درجات سختی انواع پیچ‌ها

درجه 2

درجه 2 یک درجه سختی استاندارد برای اغلب پیچ‌ها است. این شایع‌ترین نوع اتصال دهنده فولادی است که کمترین قیمت را دارا است. به جز علامت سازنده، پیچ‌های درجه 2 هیچ نشانه دیگری بر روی خود ندارند.


درجه 5 / درجه F

پیچ و مهره‌های درجه 5 برای افزایش مقاومت سخت می‌شوند و شایع‌ترین پیچ‌ها در کاربردهای خودرو هستند. پیچ‌های درجه 5 دارای 3 خط شعاعی هستند که به اندازه مساوی بر روی سر پیچ قرار دارند.

درجه F تقریبا مشابه با درجه 5 است. پیچ و مهره‌های درجه F همراه با پیچ و مهره‌های درجه 5 استفاده می‌شوند.


درجه 8 / درجه G

پیچ‌های درجه 8 بیشتر از پیچ‌های درجه 5 سخت شده‌اند. بنابراین آنها قوی‌تر بوده و در کاربری‌هایی مانند سیستم تعلیق خودرو استفاده می‌شوند. پیچ‌های درجه 8 دارای 6 خط شعاعی هستند که به اندازه مساوی بر روی سر پیچ‌ها قرار می‌گیرند.

درجه G تقریبا مشابه با درجه 8 است. مهره‌های درجه G با پیچ‌های درجه 8 مورد استفاده قرار می‌گیرند.


آلیاژ فولاد

پیچ و مهره آلیاژ فولادی از یک آلیاژ فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و با اعمال حرارت بیشتر سخت می‌شوند. پیچ و مهره‌های آلیاژ فولادی به طور معمول پوشیده نمی‌شوند و دارای یک ظاهر ساده سیاه هستند. پیچ و مهره آلیاژ فولادی بسیار قوی بوده اما در عین حال بسیار شکننده هستند.


برنز سیلیکون

برنز سیلیکون، اغلب تحت عنوان برنز شناخته می‌شود، آلیاژی است که بیشتر از مس و قلع با مقدار کمی سیلیکون ساخته می‌شود. برنز در وهله اول در محیط‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت قایق‌های چوبی، با توجه به مقاومت بالای آن در برابر خوردگی به فولاد ضد زنگ و به علت توانایی باربری بیشتر آن، به فلز برنج ترجیح داده می‌شود. برنز دارای رنگ مشابهی با مس است و بعضی اوقات در نجاری‌های با کیفیت به دلیل ظاهر جذاب آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکل اصلی برنز هزینه بالای آن است.


برنج

برنج یک آلیاژ ساخته شده از مس و روی است. فلز برنج بسیار در برابر خوردگی و هدایت جریان الکتریکی مقاوم است. با این حال، استفاده از آن به عنوان یک اتصال دهنده تا حدودی به دلیل نرمی نسبی آنها محدود است. این فلز در وهله اول به دلیل ظاهر جذاب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.


آلومینیوم

آلومینیوم یک فلز مقاوم در برابر خوردگی، سبک و نرم است. مانند فولاد ضد زنگ، مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم یک ویژگی ذاتی این فلز است. بنابراین، خراش‌ها و حفره‌ها بر مقاومت آن در برابر خوردگی تاثیری ندارد.

اتصال دهنده‌ها از انواع مختلفی از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده‌اند که شامل عناصری مانند منگنز، سیلیکون، آهن، منیزیم، روی، مس و سیلیکون برای افزایش مقاومت و نقطه ذوب آنها است.

گیره‌ها اغلب از آلیاژهای آلومینیوم در سری 5000 استفاده می‌شوند که از منیزیم به عنوان عنصر اصلی آلیاژی استفاده می‌شود.


پوشش‌های مورد استفاده برای انواع پیچ

پوشش روی

بسیاری از اتصال دهنده‌های فولادی برای مقاومت در برابر خوردگی با فلز روی آبکاری می‌شوند. اتصال دهنده‌هایی که دارای اندود روی هستند، ظاهری براق، نقره‌ای و یا طلایی دارند که به ترتیب با عنوان زرد روشن یا زرد روی شناخته می‌شوند. آنها نسبتا در برابر خوردگی مقاوم هستند، اما اگر زنگ بزنند یا در معرض محیط‌های دریایی قرار بگیرند، خراب می‌شوند.


گالوانیزه گرم نورد

گالوانیزه کردن یک پوشش دیگر است که شامل استفاده از یک لایه روی است. گالوانیزه گرم نورد، ضخیم‌ترین پوشش ممکن را بر روی فلزات ایجاد می‌کند که باعث ایجاد بیشترین مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. با توجه به ضخامت پوشش، پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم نورد همراه با بسیاری از مهره‌ها قابل استفاده نیستند. مهره‌های گالوانیزه برای جبران این مورد معمولا کمی بزرگتر از مهره‌های دیگر ساخته می‌شوند.

اتصال دهنده‌های گالوانیزه گرم نورد اغلب در خارج از منزل، به ویژه در محیط‌های ساحلی استفاده می‌شوند.


کروم

این اتصال دهنده‌ها دارای روکش کروم و ظاهری براق هستند. پوشش کروم مقاومت مشابهی در برابر خوردگی با روکش‌های روی ارائه می‌کند. اشکال اصلی کروم براق هزینه‌های بالای ساخت آن است. اگر به مقاومت بیشتری در برابر خوردگی نیاز دارید، فولاد ضد زنگ را می‌توانید با روکش کروم استفاده کنید که باعث می‌شود از نفوذ خوردگی به درون کروم جلوگیری شود.