صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

نکاتی درباره مواد اولیه انواع اتصال دهنده‌ها


به طور کلی اتصال دهنده‌ها برای متصل کردن دو یا چند قطعه بکار می‌روند و معمولا آنها از فلزات سخت ساخته می‌شوند. اتصال دهنده‌ها در طیف گسترده‌ای از مواد از فولادهای رایج گرفته تا تیتانیوم، پلاستیک و سایر مواد تولید می‌شوند. بسیاری از مواد به کار رفته در ساخت آنها بر اساس مخلوط آلیاژی، فرآیند سخت شدن و غیره دسته بندی می‌شوند. علاوه بر این، بعضی از مواد با پوشش‌های مختلف یا روکش‌هایی همراه می‌شوند که منجر به افزایش مقاومت در برابر خوردگی یا تغییر ظاهر اتصال دهنده می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده اتصال دهنده‌ها به هنگام انتخاب، به دلیل تفاوت در مقاومت، شکنندگی، مقاومت در برابر خوردگی، خوردگی گالوانیکی و البته هزینه حائز اهمیت هستند.

هنگام تعویض اتصال دهنده‌ها، معمولا بهتر است گزینه‌ای که قصد جایگزینی آن را دارید با گزینه موجود مطابقت کامل داشته باشد. تعویض پیچ استاد بولت با یک گزینه قوی‌تر با مقاومت بیشتر همیشه در راستای ایمنی نیست. پیچ و مهره‌های سخت‌تر شکننده‌تر هستند و ممکن است در موارد خاص شکننده باشند. همچنین بعضی از تجهیزات به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پیچ و مهره‌های آنها قبل از خرابی یا آسیب دیدگی‌های شدید شکسته شوند. در برخی از محیط‌ها، مانند آب شور، خوردگی گالوانیکی نیز باید در صورت تغییر مواد سازنده مورد توجه قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.


فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ یک آلیاژ فولادی کم کربن و کرومی است که ویژگی‌های مقاوم در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد. فولاد ضد زنگ در مقایسه با قیمت آن بسیار در برابر خوردگی مقاوم است. چرا که خواص ضد خوردگی یک ویژگی ذاتی برای فولاد است، اگر در حین مراحل نصب یا استفاده دچار خراش شوند، مقاومت خود را از دست نخواهند داد.

این یک تصور غلط و رایج است که فولاد ضد زنگ قوی‌تر از فولاد معمولی است. در واقع، به علت محتوای کربن کمتر آنها، بسیاری از آلیاژهای فولادی ضد زنگ نمی‌توانند از طریق عملیات حرارتی سخت شوند. بنابراین، در مقایسه با فولاد معمولی، آلیاژهای ضد زنگ مورد استفاده در پیچ‌ها کمی قوی‌تر از فولاد ضد زنگ (درجه 2) هستند اما به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از اتصالات فولادی سخت هستند. به استثنای مواردی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند، اتصال دهنده‌های ضدزنگ، در حین مراحل نصب در معرض خطر پیچش قرار دارند.

بیشتر اتصال دهنده‌های فولادی ضد زنگ بسیار ارزان‌تر از اتصالات فولادی معمولی هستند، هرچند برخی از آنها ممکن است خاصیت مغناطیسی داشته باشند. در زیر درباره چند نمونه فولاد ضدزنگ اشاره می‌شود.

فولاد ضد زنگ 18-8

18-8 به هر فولاد ضد زنگ حاوی حدود 18٪ کروم و 8٪ نیکل اطلاق می‌شود. این رایج‌ترین خاصیت ضد زنگ برای سخت افزارها است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خواص مواد تشکیل دهنده فولاد ضد زنگ 18-8، به نمودار شناسایی و خواص مواد ما مراجعه کنید.

فولاد ضد زنگ 316

این یک درجه مقاوم در برابر خوردگی برای فولادهای ضد زنگ است که آن را به یک گزینه ایده آل برای استفاده در محیط‌های نمکی و کلر دار تبدیل می‌کند که گران‌تر از فولادهای 18-8 هستند.

فولاد ضد زنگ 410

فولاد ضد زنگ 410 آلیاژ ضدزنگی است که سخت‌تر از فولاد ضد زنگ 18-8 بوده، اما در برابر خوردگی مقاومتی ندارد.


فولاد

فولاد رایج‌ترین ماده مورد استفاده در اتصال دهنده‌ها است. اتصال دهنده‌های فولادی که در دسترس هستند و عملکرد مشابهی با سطوح مختلف پوشش داده شده با پوشش روی، گالوانیزه و کروم دارند.

اتصال دهنده‌های فولادی معمولا در 4 طبقه بندی قرار می‌گیرند، درجه 2، درجه 5، درجه 8 و فولاد آلیاژی، بسیاری از درجات دیگر نیز در دسترس هستند، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. درجه 2، 5 و 8 معمولا دارای پوشش‌های آبی یا زرد رنگ از جنس روی هستند و یا برای مقاومت در برابر خوردگی گالوانیزه می‌شوند. در مقاله دیگری درباره تعیین درجه پیچ به طور مفصل خواهیم گفت. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره را با بالاترین کیفیت و قیمت‌هایی مناسب از شرکت دیاکو تهیه کنید.

شرکت دیاکو عرضه کننده بهترین پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ



در شرکت دیاکو، ما پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ، پیچ و مهره کبریتی ، پیچ و مهره‌های استیل، پیچ آلن و پیچ استاد بولت و انواع دیگر ساخته شده از فولاد ضد زنگ را ارائه می‌دهیم. موجودی گسترده ما از همه این دسته بندی‌ها به ما این امکان را می‌دهد که قیمت‌های رقابتی‌تری را در اختیار شما قرار دهیم، فارغ از این که شما به دنبال یک سفارش عمده و یا جزئی باشید. هنگامی که به دنبال پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ خاص هستید، باید تفاوت بین پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 316، پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 304 و پیچ‌های فولادی ضد زنگ 18/8 و همچنین انواع مختلف پیچ و مهره‌های دیگر مانند پیچ آلن را بدانید.


انواع مختلف پیچ و مهره فولادی ضد زنگ

پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 316

این پیچ‌های فولادی ضد زنگ زیبا و غیر مغناطیسی هستند. محتوای کربن تا حداکثر 0.08 درصد حفظ می‌شود، در حالی که محتوای نیکل افزایش می‌یابد. 3٪ مولیبدن نیز به ترکیب اضافه می‌شود.


پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 304

این پیچ‌های فولادی زیبا دارای حداقل 18٪ کروم و 8٪ نیکل و حداکثر 0.08٪ کربن هستند. آنها فولادهای غیر مغناطیسی هستند که با اعمال گرما سخت نمی‌شوند و باید برای دستیابی به مقاومت بیشتر به صورت سرد نورد شوند.


پیچ‌های فولادی ضد زنگ 18/8

این پیچ‌ها 18٪ کروم و 8٪ نیکل دارند. اصطلاح “18-8” برای توصیف اتصالات ساخته شده از 302، 302HQ، 303، 304، 305، 384، XM7 و سایر متغیرهای ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.


سر پیچ‌های فولادی ضد زنگ

سر پیچ‌های فولادی ضد زنگ در بخش‌های مختلف دستگاه‌ها و بست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سر پیچ‌ها این قابلیت را فراهم می‌کنند تا در محل‌هایی که فضای کافی برای استفاده از آچار و سوکت‌ها وجود ندارد مورد استفاده قرار بگیرند. این پیچ‌ها همچنین دارای یک سطح مقاومت و تحمل بالا هستند.


پیچ فولادی ضد زنگ دارای بخش مربعی  

یک پیچ فولادی ضد زنگ دارای یک سر چسبیده است و در بالای آن یک بخش مربعی نازک قرار دارد. بخش مربعی بر روی قسمت نصب شده قرار می‌گیرد و مانع از چرخیدن پیچ در هنگام محکم کردن مهره می‌شود.


پیچ‌های فولادی ضد زنگ با سر شش گوش

پیچ و مهره‌های شش گوش در ساخت و تعمیر قطعات استفاده می‌شوند. پیچ‌های شش گوش در انواع مختلفی از اندازه‌ها و قطرها ارائه می‌شوند. بهترین روش برای انتخاب پیچ شش گوش مناسب یافتن ماده‌ای است که به بهترین شکل با قطعه مورد نظر شما سازگار باشد.


پیچ‌های فولادی ضد زنگ رزوه دار

پیچ و مهره‌های رزوه دار از جنس فولاد، فولاد ضد زنگ یا برنز سیلیکونی ساخته می‌شوند و می‌توانند به منظور استفاده در تمامی پروژه ها، گالوانیزه شوند. اغلب در زمینه ساخت و ساز، پیچ و مهره‌های رزوه دار همچنین معمولا برای پروژه‌های مختلف در داخل و اطراف خانه شما استفاده می‌شوند.


پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ تخت

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ تخت دارای سر شش گوش بدون فلنج هستند. این پیچ‌ها برای ساخت قایق و کارهای چوبی تجاری استفاده می‌شوند. پیچ‌های تخت در انواع و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند و دارای یک بدنه صاف و رشته‌ای در انتهای خود هستند.


پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ U-Bolts یا پیچ و مهره چشمی

پیچ و مهره‌های U شکل یا پیچ و مهره‌های چشمی در ساخت و ساز استفاده می‌شوند و بدنه خم شده آنها باعث می‌شود محکم در محل خود نگهداری شوند. پیچ و مهره‌های U شکل به عنوان گیره و نگهدارنده برای پایه‌ها و سقف، گیره لوله‌ها و پیچ و مهره برای قطعات موتور استفاده می‌شوند.


سوالات متداول:

چگونه می‌توان از زنگ زدگی پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ جلوگیری کرد؟

با استفاده از انواع آلیاژهای ضد زنگ برای پیچ و مهره و همچنین روانکاری آنها به طور منظم می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ چه درجه‌ای دارند؟

درجات مختلفی برای پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ وجود دارد: از جمله فولاد ضد زنگ 304، فولاد ضد زنگ 18/8 و پیچ و مهره فولادی ضد زنگ 316.

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ تا چه حد قوی هستند؟

پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ قوی‌تر از پیچ و مهره درجه 2 و کمی ضعیف‌تر از درجه 5 هستند.

برای مهر و موم کردن پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ در موتورهای خارجی بهتر است از چه موادی استفاده کنید؟

با استفاده از آلیاژهای گالوانیزه و یا استفاده از سیلیکون دریایی، می‌توانید یک اتصال محکم در موتورهای خارجی را تضمین کنید.

آیا می‌توانید از پیچ‌های فولادی ضد زنگ بر روی آلومینیوم استفاده کنید؟

اتصالات فولادی ضد زنگ در صفحات یا ورق‌های آلومینیومی ایمن هستند. گیره‌های آلومنیومی پیچ و مهره‌ها که قطعات فولادی ضد زنگ را در کنار هم نگه می‌دارند، با خطر خوردگی مواجه هستند.

چگونه پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ را برش دهید؟

پیچ فولادی را روی یک صفحه قرار دهید، نقطه‌ای را که می‌خواهید پیچ ​​را در آن قرار دهید، مشخص کنید و آن را با یک اره برنده برش دهید و پیچ و مهره را درون آن قرار دهید.

مقاومت تسلیم پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ چقدر است؟

استحکام کششی یک پیچ فولادی ضد زنگ حدود 700 پوند در اینچ مربع است.

تفاوت بین پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ و پیچ و مهره‌ها با روکش روی چیست؟

گالوانیزه کردن پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ با استفاده از پوشش محافظ روی با فرو کردن پیچ و مهره درون یک حمام روی مذاب انجام می‌شود. پیچ و مهره‌های فولادی ضد زنگ گالوانیزه در جاهایی استفاده می‌شوند که جریان الکتریسیته به آنها اعمال می‌شود.

خرید پیچ و مهره از جنس فولاد ضد زنگ


اکثر افرادی که مصالح و ابزار ساختمانی، به ویژه پیچ و مهره‌های از جنس فولاد ضد زنگ خریداری می‌کنند، می‌دانند که خرید آنها می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. به ویژه، این موضوع هنگامی درست است که شما به مقدار زیادی پیچ و مهره از جنس فولاد ضد زنگ نیاز دارید. متاسفانه اکثر اوقات کیفیت مواد در مقایسه با کمیت و تعداد آنها به خطر می‌افتد.

برای افرادی که به دنبال پیچ و مهره‌های از جنس فولاد ضد زنگ هستند و می‌خواهند از یک محصول با کیفیت عالی برخوردار شوند، در حالی که رقابتی‌ترین قیمت را در نظر می‌گیرند، شرکت دیاکو گستر بهترین گزینه برای تامین اتصالات مورد نیاز آنها از جنس فولاد ضد زنگ است.

در حالی که شرکت دیاکو گستر به تولید این اتصالات اشتغال دارد، نیاز به عرضه طیف گسترده‌ای از اتصالات و همچنین اقلام تخصصی که برای ساخت و ساز پیمانکاران ساختمان، فروشندگان اقلام جزئی، و تهیه کنندگان مواد سخت افزار و صنعتی مورد نیاز، ضروری است را به خوبی درک می‌کند.


چرا فولاد ضد زنگ یک گزینه خوب است؟

با توجه به استفاده از اتصالات در ساختمان، ساخت و ساز تجهیزات، و همچنین، استفاده از و پیچ و مهره در ساخت تجهیزات، فولاد ضد زنگ بهترین گزینه برای استفاده در این مورد است. این واقعیت وجود دارد که با توجه به این که اتصالات از جنس فولاد ضد زنگ، قوی و با دوام بوده و به سادگی دچار خوردگی نمی‌شوند، به ویژه در صورتی بهترین گزینه در این مورد هستند که فولاد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار باشد. عناصری مانند آب و باران که در تماس با ساختمان و ساخت و ساز‌های در حال انجام است، به این معنی خواهد بود که اگر شما پیچ و مهره‌های با کیفیت خوبی را خریداری نمایید، خطر آسیب و یا فروپاشی کمتری در ارتباط با ساختمان احداث شده وجود دارد.  


هنگامی که یک فرد پیچ و مهره از جنس فولاد ضد زنگ خود را از شرکت دیاکو گستر می‌خرد، چه گزینه‌هایی دارد؟

این شرکت انواع مختلفی از پیچ و مهره را در اختیار شما قرار می‌دهد. طیف وسیعی از پیچ و مهره‌های مخصوص حمل و نقل، پیچ‌های با سر شش گوش، پیچ و مهره‌های تاخیری، پیچ و مهره استیل و پیچ و مهره U شکل (که به عنوان پیچ و مهره‌های چشمی نیز شناخته می‌شوند) در این شرکت وجود دارد. همچنین، این شرکت دارای بسیاری از پیچ و مهره‌هایی است که سر بلوطی شکل دارند و همچنین پیچ‌های دارای بال و بسیاری از پیچ و مهره‌های دیگر مانند اینها است.


برخی از نکات مفید در مورد استفاده و یا عدم استفاده از پیچ و مهره‌های از جنس فولاد ضد زنگ

در ادامه به نکاتی در مورد پیچ و مهره اشاره خواهد شد، به طوری که بتوان حداکثر استفاده از طول عمر آنها را برد و به طور مؤثری از این محصولات در کاربردها و فرایندهای مورد نظر استفاده نمود.


مواردی که باید از پیچ و مهره از جنس فولاد ضد زنگ استفاده کرد

1- برای انجام کارهای خود، از محصولات تولید شده با مواد اولیه دارای درجه ایده‌آل استفاده کنید. شما با انتخاب انواع متنوعی از پیچ و مهره‌ها و اتصالات از جنس فولاد ضد زنگ، باید اطمینان حاصل کنید که یک رده حرفه‌ای مناسبی از محصولات مورد نظر خود را انتخاب نموده‌اید تا بتوانید پروژه و نیازهای کاربردی خود را به نحو منحصر به فردی انجام دهید.

2- برای محافظت از پیچ و مهره‌ها، آنها را به طور مرتب روغنکاری کنید. باید به این نکته توجه داشت که در هر کجا که یک فلز با فلز دیگر در تماس است، این دو فلز بدون وجود روغن یا پوشش دیگر می‌توانند با هم ترکیب شوند، و در نتیجه موجب آسیب و خوردگی فلزات در مناطق ضعیف می‌شوند.


مواردی که نباید از پیچ و مهره‌های از جنس فولاد ضد زنگ استفاده نمود

1- اجازه ندهید فلزات در تماس مستقیم با یکدیگر باشند، زیرا در این صورت با یکدیگر واکنش انجام می‌دهند و باعث آسیب یا خوردگی محیط می‌شوند. حتی در جایی که فلزات نزدیک به یکدیگر هستند، از روان کننده‌ها و واشرها برای جلوگیری از خوردگی گالوانیک استفاده کنید تا پیچ‌های شما بیشتر عمر کنند و اثربخشی آنها نیز حفظ گردد. این کار موجب صرفه جویی در هزینه و به حداکثر رساندن بهره‌وری در کار می‌گردد.

2- محل کار خود را با قطعات فلزی و یا پودرهای ریز فلزی آلوده نکنید. این قطعات و پودرهای ریز فلزی می‌توانند بین اتصالات و سطح قرار بگیرند و باعث خوردگی و تضعیف مواد گردند. در این صورت، کل دستگاه یا قطعاتی که در کنار هم نگهداری می‌شوند، نیز ممکن است به نوبه خود به خطر بیفتند و دچار خوردگی شوند.v

بهترین راه برای بررسی گشتاور یک پیچ چیست؟

هر پیچ دارای مشخصه‌ها و مقدار گشتاور مشخصی است و این گشتاور به ما توضیحات بحث برانگیزی می‌دهد و با در نظر گرفتن آن می‌توان اتصالات قابل اطمینانی را طراحی کرد.

با در نظر گرفتن گشتاور کیفیت محصولات شما در معرض خطر قرار نمی‌گیرد و محصولات شما با فرمول خاصی از گشتاور محفوظ می‌ماند.

مقدار گشتاور در پیچ باید به صورت کاملا صحیح و بی نقصی بررسی شود. پیچی که به صورت صحیح بر طبق مقدار گشتاور اندازه گیری نشود، نمی‌تواند مدل پیشنهادی در  تولید پیچ و مهره باشد و باعث پایین آمدن کیفیت و فرآیند‌های مخرب‌تری در صورت ادامه این روند می‌شود. حتی اگر همراه با گشتاور افراطی اعمال شود.

گواهینامه استاندارد کیفیت بین المللی ایزو ٩٠٠١، نشان دهنده مقدار گشتاور و معیار پیش بینی شده و همچنین نشان دهنده طیف متفاوتی از پیچ‌ها در بازار است، صرف نظر از این که شما در حال استفاده از نورد پیچ‌ها به صورت تاخیری و پیچ جهت دار و یا به صورت ضربه‌ای هستید یا نه، مقدار گشتاور می‌بایست قبل از تولید مورد آزمایش و تایید قرار بگیرد و بدین گونه کیفیت آن تضمین می‌شود.


مقدار گشتاور در پیچ را می‌توان به سه روش بررسی کرد 

 1. بررسی جنبشی

بعد از فشرده سازی پیچ، می‌توان از یک گشتاور برای اندازه گیری ابزاری به منظور علامت دار کردن پیچ و محصول استفاده کرد.

شما می‌توانید از نیروی بیشتری در مسیرهای پرفشار بهره ببرید تا این که جنبش و حرکت مورد نظر دیده شود. ثبت و ضبط این بررسی نشان دهنده مقدار باقی مانده گشتاور است. 


 2. بررسی به وسیله رها سازی

این روش به اندازه روش قبل کاربرد دارد به استثنای نیروهای اضافه‌ای که برای فشرده سازی پیچ به کار می‌رود، آن هم در جهت رهش آن و این فرآیند زمانی که پیچ شکسته می‌شود به وجود می‌آید.


 3. بررسی از طریق علم بازاریابی

بعد از فشرده سازی پیچ، سطح آن علامت گذاری می‌شود که این مورد نیز در رابطه با محصول است و باعث تضعیف و سست شدن پیچ می‌شود.

فشرده سازی دوباره آن تا زمان هم تراز شدن ادامه دارد. گشتاور نیاز به برگشت به پیچ دارد آن هم به منظور بازگشت به حالت و موقعیت اصلی خود در مقدار گشتاور یک پیچ.

strong نکات مهم:

مقدار گشتاور باید بلافاصله بعد از فشرده سازی پیچ و قبل از طراحی و به عمل آوردن محصول مشخص شود و این نیز بستگی به اصطکاک موجود در قسمت زیرین سطح و رشته‌های پیچ دارد.

محاسبه مقدار گشتاور در صورتی غلط جلوه می‌کند که پیچ مدت زمان زیادی در شرایط متفاوت محیطی واقع شود، شما می‌توانید انتظار اختلاف ٢٠ درصدی را داشته باشید آن هم در صورتی که پروسه به اندازه ٤٨ ساعت زمان ببرد.

بعد از انتخاب پیچ باید گشتاور مناسب آن را هم در نظر گرفت و اعمال گشتاور مناسب یکی از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود.

اعمال گشتاور زیاد و بیش از حد باعث خواهد شد به رزوه‌ها آسیب وارد شود. از طرف دیگر اگر گشتاور کمتر از حد نیاز را اعمال کنیم، اتصال مقاومت لازم را نخواهد داشت و این اتصال ضعیف باعث می‌شود عمر مفید قطعه کاهش پیدا کند.

در همه حال محاسبه گشتاور صحیح و اعمال مناسب آن می‌تواند در ایجاد یک اتصال استاندارد بسیار موثر باشد.

به طور کل باید به میزان 80% از میزان استحکام تسلیم باشد تا اتصال بتواند مقاومت کافی را داشته باشد و از طرف دیگر زیاد از حد سفت نشود.

باید توجه داشت که در صورت استفاده از روغن ضریب استهکاک کاهش می‌یابد. برای داشتن اتصالات استاندارد باید تمامی موارد را در نظر گرفت و رعایت کرد تا اتصالات دوام بالایی داشته باشند و با وارد آمدن نیروهای مختلف مقاومت کافی را داشته باشند.

چگونه پیچ و مهره پیچیده را جدا کنید


یکی از بزرگترین چالش‌ها هنگام جداسازی ماشین آلات یا تجهیزات برای ترمیم، تعمیر و یا حتی یک سرویس کلی، باز کردن پیچ و مهره پیچیده است. خراب‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که پیچ یا مهره‌ها در محل اتصالات دچار خوردگی می‌شوند. در اغلب موارد، این باعث خرابی پیچ می‌شود که ممکن است مجبور شوید آن را با سوراخکاری یا برشکاری از محل خود جدا کنید. ما حتی نمی‌خواهیم وارد این بحث شویم که وقتی مته یا دستگاه برش درون سوراخ دچار خرابی می‌شود چه اتفاقی می‌افتد! در این جا چند نکته و ترفند در مورد چگونگی باز کردن  انواع پیچ و مهره را برای شما لیست کرده‌ایم.


از مقدار کمی روان کننده استفاده کنید

اگر پیچ مورد نظر شما پس از اعمال کمی فشار باز نشود، ابتدا بر روی پیچ و مهره کمی PB Blaster اسپری کنید. این موارد برای محصولاتی مناسب هستند که برای ورود به سطوح سفت و تنگ به روان کننده نیاز دارند. PB Blaster همچنین دارای روان کننده‌های نفوذی است، اما ویژگی انقباض ناشی از تغییرات درجه حرارت را می‌توانید به آن اضافه کنید.

این محصول، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، به طور قابل توجهی باعث خنک شدن و یا حتی انقباض پیچ می‌شود و منجر به باز شدن راحت‌تر آن می‌شود که امیدواریم نفوذ روان کننده و جداسازی خوردگی‌های موجود در اتصالات آن را تسهیل کند. معمولا این کار به اسپری بسیار زیادی نیاز دارد، اما وقتی این اتفاق بیفتد خواهید دید که ارزشش را دارد.


استفاده از نیروی ضربه برای باز کردن پیچ و مهره

چندین روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • یک راهکار این است که با یک مته یا پانچ بر روی پیچ ضربه بزنید.
  • یک راهکار دیگر استفاده از یک آچار ضربه‌ای / تفنگی است و اعمال چند حرکت رو به جلو و معکوس بر روی آن است.

هر یک از این روش‌ها بر مبنای تئوری آزاد شدن پیوند خوردگی بین رشته‌ها با استفاده از ارتعاش یا ضربه استوار است.


حرارت دادن پیچ و مهره

هنگامی که شما یک فلز را حرارت می‌دهید و سرد می‌کنید دچار انبساط و انقباض می‌شود. با گرم کردن پیچ، به دلیل گرما منبسط می‌شود، و هنگامی که آن را سرد می‌کنید دچار انقباض می‌شود، بنابراین خوردگی بین رشته‌ها از بین می‌رود.

یک روش مشابه این است که منطقه پیرامون پیچ و مهره را حرارت دهید تا حفره‌ای که پیچ در آن قرار دارد گسترش یابد و کمی باز شود، بنابراین پیچ شل‌تر شده و به راحتی باز می‌شود.

استفاده از یک آچار ضربه‌ای / تفنگی در ابتدا می‌تواند به شما کمک کند چرا که در اثر ضربه ناشی از نیروی چکش، خوردگی‌ها از هم جدا شده و پیچ شل می‌شود. بعد از گرم کردن و ضربه زدن می‌توانید از روان کننده‌هایی مانند CRC Freeze-Off برای کمک به فرایند باز کردن پیچ استفاده کنید.


سوراخ کردن

این یک تلاش نهایی است. همچنین می‌توانید زمانی از این روش استفاده کنید که پیچ دچار خوردگی شده است. کاری که باید انجام دهید این است که با یک مته کوچک یک سوراخ ایجاد کنید و سپس کل مسیر قرارگیری پیچ را حفاری کنید. این روش همچنین با استفاده مواد شیمیایی قابل انجام است. این حفاری باعث حرارت دادن به پیچ می‌شود و همچنین حفره‌ای در پیچ ایجاد می‌کند، بنابراین وقتی می‌خواهید آن را باز کنید، ممکن است بیشتر منقبض شود.

من بارها تجربه کرده‌ام که حفاری پیچ به شما اجازه می‌دهد که پیچ را کاملا به راحتی درون سوراخ بچرخانید. در مواقع دیگر شما ممکن است نیاز به افزایش اندازه مته حفاری برای سوراخ کردن حفره داشته باشید تا حدی که فقط کمی کوچکتر از قطر پیچ باشد. در این مرحله، شما ممکن است قادر به دقت باز کردن پیچ و مهره و یا شکستن آن درون حفره باشید. سپس شما می‌توانید قطعات را استخراج و تمیز کنید که با استفاده از یک سری تجهیزات خاص قابل انجام است.