صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

ابزار هیدرولیک برای کار با پیچ و مهره و تاثیر روغن‌کاری

پیچ و مهره


خرید پیچ و مهره انواع مختلفی دارد و برخی از آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که برای سفت کردن آنها به ابزارهایی با قدرت بالا نیاز است.

مزایای اصلی ابزار‌های کششی هیدرولیک برای سفت کردن پیچ و مهره چیست؟

یک ابزار کشش پیچ و مهره هیدرولیک روشی سریع، آسان و ایمن را برای سفت کردن پیچ‌های قطر بزرگ در پیش بارگذاری‌های زیاد و دقیق فراهم می‌کند. این ابزار در جایی که اصطکاک دشمن مشترک است، از گشتاور استفاده نمی‌کند و نیازی به چرخش اجباری مهره یا پیچ مانند آچارهای ضربه‌ای، شلاقی یا آچارهای گشتاور هیدرولیکی نیست.

ابزار هیدرولیک مورد استفاده برای پیچ و مهره، یک جک حلقوی است که برای محکم‌تر کردن، انواع پیچ و مهره‌های با سایز بزرگ کاربرد دارد. جک در مقابل مفصل پیچیده فشار می‌آورد و انتهای پیچ را می‌چرخاند. از آنجا که نیروی تولید شده توسط جک مستقیما در انتهای پیچ اعمال می‌شود، یک تنش برابر با بار تولید شده توسط جک در شاخه پیچ ایجاد می‌شود. با جک اعمال فشار، می‌توانید مهره را با گشتاور صفر بپیچانید تا این که محکم شود. بار اعمال شده توسط جک با درصد بالایی بسته به طول پیچ و قطر آن در شاخه پیچ نگه داشته می‌شود.

شرکت دیاکو تولید پیچ و مهره را در انواع مختلف انجام می‌دهد و محصولاتی باکیفیت بالا ارائه می‌دهد که در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند.

ابزار هیدرولیک کار با پیچ و مهره چه مزیتی را فراهم می‌کند

این ابزار مزایایی را فراهم می‌کند که در زیر به آنها اشاره شده است.

دقت

دقت تحمل بار پیچ بسیار بالا، اغلب 5٪ یا بهتر. اصطکاک هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و یا نیازی به روغن‌کاری نیست. کاربردی آسان برای محاسبه انتقال بار و جلوگیری از اضافه بار به پیچ.

سرعت

ابزارها به طرز قابل ملاحظه‌ای سرعت انجام کار را بالا خواهند برد و می‌توان کارها را زودتر به پایان رساند.

کشش مناسب

با این ابزار می‌توان مقدار نیروی مناسب را برای سفت کردن پیچ به کار برد.

یکنواختی

تمام پیچ‌هایی که به نیروی خاصی برای سفت شدن نیاز دارند را می‌توان به صورت یکنواخت سفت کرد.

ایمنی

هیچگونه عیب و نقصی درمورد مشکلات واکنش وجود نخواهد داشت. ایمنی که در سیستم‌های مربوط به پیچ‌ها در نظر گرفته شده، از استانداردهای سطح بالا پیروی می‌کنند.

تطبیق پذیری

با استفاده از کیت‌های آداپتور، یک کیت کششی اغلب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا انواع زیادی از اندازه‌های پیچ را پوشش دهد.

راندمان هزینه

ترکیب عوامل بالا، ابزار هیدرولیک ارزش عملیاتی خوبی را برای مشتری فراهم می‌کند.

اثرات روغن‌کاری هنگام استفاده مجدد از پیچ و مهره

در برخی از شرایط نیاز خواهد بود تا از پیچ و مهره، استفاده مجدد شود که در زیر به تاثیر روغن‌کاری در این اتصالات خواهیم پرداخت.

در بسیاری از برنامه‌ها استفاده از پیچ و مهره‌ها تا زمانی که در شرایط خوبی باشند، معمول است. با این وجود اتفاقی که در مورد بارگیری مجدد در هنگام استفاده مجدد رخ می‌دهد، همیشه مدنظر قرار نمی‌گیرد. در حین سفت شدن، بین رزوه‌های نر و ماده و همچنین بین پیچ و مهره و بستر، اصطکاک وجود دارد و باعث ایجاد سایش می‌شود. می‌توان با روغن‌کاری اصطکاک پراکنده‌تر ایجاد کرد.

پراکندگی اصطکاک ذاتی در هر کدام از اتصالات پیچیده در زمان نصب وجود دارد و در هنگام نصب بدون هیچگونه روانکاری می‌تواند بسیار زیاد باشد. در هنگام استفاده مجدد از اتصال‌دهنده‌ها و محکم شدن در یک گشتاور خاص، نیروی بیشتر از گشتاور اعمال شده برای غلبه بر اصطکاک لازم است و برای بدست آوردن مقدار بار لازم، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای هر بار استفاده مجدد، پیچ و مهره از حالت عادی خارج می‌شود. این مسئله زمانی ایجاد می‌شود که طراح دامنه پیش بارگذاری را برای برنامه مشخص کند تا بتواند فشار کافی برای غلبه بر نیروهای خارجی در اتصالات را حفظ کند. سرانجام، پیش بارگذاری ممکن است برای تحمل بار کاری اعمال شده بر روی مفصل، که هنوز کارایی دارد، کافی باشد.

با روغن‌کاری پیچ و مهره، قبل از هر بار استفاده، نه تنها می‌توان اصطکاک را برای بهبود نسبت گشتاور به بار کاهش داد، بلکه می‌توان پراکندگی اصطکاک را نیز برای بهبود دقت نیروی اعمال شده، کاهش داد. در حالی که پراکندگی نیروی گشتاور معین کاملا تصادفی است، شما می‌توانید با این تغییر ساده بر تغییرپذیری پراکندگی اصطکاک تاثیر بگذارید. موارد توصیه شده در مورد روغن‌کاری دارای اولویت است و باید رعایت شود. ممکن است لازم باشد که گشتاور را کم کنید تا از آسیب رسیدن به پیچ و مهره یا قسمت‌های دیگر جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.