صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

نکاتی درباره انواع پیچ بخش دو


پیچ‌های آلومینیومی

پیچ‌های آلومینیومی ضعیف‌تر از پیچ‌های ساخته شده از فولاد نرم هستند. در جایی از پیچ‌های آلومینیوم استفاده کنید که استحکام پیچ اهمیتی ندارد، مانند:

1- پیچ‌های باریک جلو و عقب بخش تعویض دنده و پیچ‌های کابل؛

2- پیچ‌های چرخ مرتبط با تعویض چرخ دنده عقب؛

3- پیچ محور چرخ دنده سقفی عقب؛

4- پیچ‌های تنظیم حد؛

5- پیچ‌های کششی اهرم تعویض کننده؛

6- پیچ‌های کششی تنظیم جلو؛

7- پیچ‌های بطری شکل؛

همچنین، می‌توانید از آلومینیوم برای درست کردن پیچ‌های زنجیری استفاده نمود (اگرچه این پیچ‌ها ضعیف‌تر از پیچ‌های فولادی برای جایگزین شدن هستند، اما پیچ‌های زنجیری آلومینیوم با قطر بزرگ، نشان دهنده این است که در این مورد، پیچ‌های زنجیری از جنس آلومینیوم مرغوب است. کاهش وزن قابل توجه به میزان حدود 30 گرم نیز در مورد یک میل لنگ زنجیری سه تایی، امکان پذیر است و در صورت استفاده از مهره آلومینیومی این کاهش وزن بیشتر خواهد شد.


پیچ‌های کربنی

وزن پیچ‌های کربنی حدود نصف وزن پیچ‌های آلومینیومی است. این نکته قابل ذکر است که در اکثر مواقع می‌توان به جای پیچ‌های آلومینیومی از  پیچ و مهره کبریتی استفاده نمود، اما احتمالاً در محدوده اندازه‌ای که برای استفاده مورد نیاز است، پیچ‌های کربنی ضعیف‌تر از پیچ‌های آلومینیومی هستند. مشکل دیگر در مورد پیچ‌های کربنی این است که ممکن است هیچ گونه الیاف (فیبر) کربن در حدیده‌های پیچ وجود نداشته باشد و یا این که این فیبرهای کربن توسط حدیده‌هایی قطع شوند که فرایندی را ایجاد می‌کنند که در آن حالت، این حدیده‌ها (دندانه‌ها) تنها بر اپوکسی متکی هستند.


پیچ‌های نایلونی / پلاستیکی

پیچ‌های نایلونی / پلاستیکی دارای وزنی مشابه با پیچ‌های کربنی هستند، بنابراین وزن آنها حدود نصف وزن پیچ‌های آلومینیومی است، اما پیچ‌های نایلونی / پلاستیکی، بسیار ارزان‌تر از پیچ‌های کربنی هستند. پیچ‌های نایلونی قوی نیستند، بنابراین از آنها فقط می‌توان در مکان‌هایی استفاده نمود که حداقل نیروی پیچ مورد نیاز است.

پیچ‌های نایلونی دارای صدای نامتعارف (عجیب) نیستند و یا با فناوری خاص و بالایی تولید نمی‌شوند، اما مکانهای خاصی به شرح زیر وجود دارد که می‌توان از این پیچ‌ها استفاده نمود:

1- پیچ‌های توقف تعویض دنده

2- پیچ‌های محکم کننده اهرم ترمز: در این مورد یک اهرم ترمز مورد نیاز است که تنها یک پیچ کششی دارد. اکثر نیروهای این نوع اهرم‌ها توسط بدنه اهرم ترمز گرفته می‌شود (در واقع، پیچ‌های کششی تنها قطعات را کنار هم نگه می‌دارند). اغلب، اهرم‌های ترمز بهترین وسیله برای راه اندازی هستند، بنابراین اگر فرد از روی وسیله سقوط کند، اهرم‌های ترمز می‌توانند بچرخند و بنابراین نیازی نیست که آنها به شکل خاصی محکم شوند. اگر اهرم ترمز وسیله شما دارای یک بست (گیره) قابل جابجایی است، پیچ‌های نایلونی برای استفاده در این قسمت مناسب نیستند، زیرا تمام نیروهای وارد شده بر روی این قسمت‌ها توسط حدیده‌های پیچ گرفته می‌شود.

strong نکات مهم:

1- هنگامی که پیچ‌ها تحت نیروهای برشی قرار می‌گیرند، پیچ‌های آلومینیومی بسیار ضعیف‌تر از پیچ‌های فولادی و پیچ‌های تیتانیوم هستند.

2- پیچ‌های تیتانیوم می‌توانند به اندازه پیچ‌های ساخته شده با فولاد نرم یا پیچ‌های تولید شده با فولاد زنگ نزن قوی باشند. پیچ‌های تیتانیوم به اندازه پیچ‌های فولادی دارای قدرت کششی بالا و قوی نیستند.

3- در این مورد نباید بی توجه بود، بنابراین، از این راهنمای تنظیم پیچ‌ها باید در مواردی که افراد در معرض خطر هستند استفاده نمود. اگر این اطمینان به میزان 100 % وجود ندارد که یک پیچ از جنس تیتانیوم یا یک پیچ آلومینیومی به خوبی کار خواهد کرد، نبایستی پیچ‌های استاک (stock) را عوض کرد. تنظیم پیچ تنها باعث کاهش چند گرم از وزن آن خواهد شد، بنابراین کار ارزشمندی نیست که یک کار خطرناک را برای کاهش چند گرم از وزن پیچ مورد استفاده انجام دهید (در حقیقت، حتی اگر این کاهش وزن پیچ خیلی زیاد باشد، این کار ارزشمندی نیست که با انجام این تعویض پیچ، باعث ایجاد یک خطر منجر به بروز آسیب جسمی بشوید).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.