صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

صـنایـع پـیـچ و مهره دیـاکـو

نکاتی درباره انواع پیچ بخش یک

کلیه موارد مرتبط با انواع پیچ، در مورد جایگزینی پیچ‌های فولادی سنگین با پیچ‌های تیتانیوم و آلومینیوم برای صرفه جویی در وزن وسیله نقلیه است، بدون این که هیچ گونه تأثیر معکوسی بر ایمنی و یا طول عمر وسیله بگذارد. مقاله نوشته شده توسط نینو (Nino) در سال 2002 نشان داد که تعویض هر پیچ می‌تواند حدود 150 گرم از وزن وسیله نقلیه را کاهش بدهد. آن مقاله در ارتباط با ترمزهای V شکل بود، اما کاهش وزن مشابهی نیز از طریق تعویض پیچ‌ها در ارتباط با ترمزهای دیسکی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در این مورد به تنظیم SLP‌های مربوط به Hygia در جایی مراجعه نمایید که در آن کاهش وزن بر اثر تنظیم پیچ‌ها تقریباً 40 گرم خواهد بود.


مطالب مربوط به پیچ

پیچ‌ها با توجه به استحکام نهایی کششی و استحکام تسلیم کششی آنها طبقه بندی می‌شوند. استاندارد ایزو، تعدادی از طبقات مربوط به پیچ‌ها را به شرح زیر ارائه می‌نماید: 9/12، 9/10، 8/9، 8/8، 8/5، 8/4، 6/4. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله تهیه شده در مورد پیچ‌ها که بر روی وبسایت ویکی پدیا قابل دسترسی است، مراجعه نمایید.

دندانه‌های (حدیده) انواع پیچ و مهره می‌تواند بوسیله ماشین برش داده شده و یا نورد شود. به طور کلی، دندانه‌های نورد شده قوی‌تر از دندانه‌های برش داده شده هستند و در برابر حالت خستگی، انعطاف پذیری بیشتری دارند.


پیچ‌های با قدرت کششی بالا

آن دسته از پیچ‌هایی که دارای قدرت کششی بالا هستند، میزان قدرت کششی آنها بر روی سر پیچ‌ها حک شده است که دارای قدرت کششی: 9/12، 9/10، 8/9، و 8/8 هستند. هر نوع پیچ که دارای قدرت کششی بیش از 8/8 باشد برای تعویض با هر نوع پیچ دیگر از طبقه مشابه، یا پیچی که دارای قدرت کششی پایین‌تر باشد، مناسب نیست.


پیچ‌ تیتانیوم

مطالبی درباره پیچ‌های تیتانیوم

پیچ‌های از جنس تیتانیوم از نظر میزان استحکام نزدیک به پیچ‌های فولادی هستند، استحکام پیچ‌های از جنس تیتانیوم، 47% بالاتر از پیچ‌های فولادی است.

در این مورد توجه داشته باشید که اگرچه استحکام پیچ‌های تیتانیوم می‌تواند به اندازه استحکام پیچ‌های ساخته شده با فولاد نرم باشد، پیچ‌های تیتانیوم جایگزین پیچ‌های فولادی با استحکام بالا نیستند. شرکت سینتیس (Syntace) که برخی از پیچ و مهره‌های از جنس تیتانیوم با کیفیت بالا را به فروش می‌رساند، مطالب زیر را در مورد جایگزین نمودن پیچ‌های با قدرت کششی بالا بیان نموده است:

پیچ‌های تیتانیوم نوع سینتیس (Syntace) هیچ گونه جایگزینی برای پیچ‌های با استحکام بالاتر از 8/8 نیستند، که این موضوع از طریق نمونه برداری از پیچ‌های با استحکام 9/10 یا 9/12 که بر روی سر پیچ‌ها حک شده است، قابل تشخیص است. اگر شما در این مورد شک دارید، باید این گونه فرض کنید که پیچ‌های تیتانیوم برای استفاده در کاربرد مورد نظر شما مناسب نیستند تا از ایمنی خود مطمئن شوید.

بر این اساس، اگر این کار ضرورت دارد که شما پیچ‌های با استحکام 8/8 را تعویض نمایید، مطمئن شوید که از قوی‌ترین و بهترین پیچ‌های تیتانیوم که در اختیار دارید، استفاده می‌کنید. بنابراین، پیچ‌های با استحکام 9/10 یا 9/12 را با پیچ‌های از جنس تیتانیوم عوض نکنید. رایج‌ترین مکان برای پیدا کردن پیچ‌های با قدرت کششی بالا، پیچ‌های موجود در دوچرخه شما است که محورهای معلق دوچرخه شما را با یکدیگر حفظ می‌کنند.


کاربردهای پیچ تیتانیوم

پیچ‌های تیتانیوم با کیفیت بالا را می‌توان در زمینه‌های زیر مورد استفاده قرار داد:

1- پیچ‌های روتور ترمز دیسکی؛

2- پیچ‌های قرار گرفته بر روی کولیس؛

3- پیچ‌های محکم کننده ریل به بخش نگهدارنده زیرین آن؛

4- فریم / محل انشعاب ترمز v شکل/ بخش‌های برجسته ترمز

5- پیچ‌های محکم کننده میله و هر ناحیه دیگری که در آن استحکام فولاد مورد نیاز است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.